Moin, wenn ich hier falsch poste bitte verschieben, wenns schon allgemein bekannt ist einfach löschen.
Zwei meiner Bestellungen, ein mal aus UK und ein mal aus Taiwan wurden ohne Angaben von Gründen vom Zoll abgelehnt. Nachdem sowohl Zoll als auch Post sich unfähig zeigten irgendwie behilflich zu sein bei der Suche nach Gründen habe ich über AST aus Taiwan folgendes erfahren:
"Recently, most of the mail sent to EU countries have been returned by the postal country of the destination.
After repeated inquiries, the postal of the EU states that the mail delivered due to the paper delivery form does not meet the mail processing requirements of the postal of the EU countries.
It is mandatory It is required that all mails imported to EU countries should be forwarded with electronic customs clearance information (ITMATT) in order to speed up mail customs clearance.
For mail delivered with paper delivery slips, the mail will be returned due to the inability to provide electronic customs clearance information (ITMATT) to the postal country of destination."
Anscheinend wissen noch nicht alle Händler im Ausland bescheid. Wenn ihr also im nicht-EU Ausland bestellt kontaktiert am besten vorher den Händler und fragt nach!
Hoffe das ist hilfreich,
schönen Tag euch allen noch!